Envisheten själv.


2012-11-15 @ 17:11:37

Elliott är verkligen envisheten själv personifierad för herregud vad han väl är bestämd när det är nåt. Han ger sig inte och börjar hoppa och studsa och tjuta- värsta dansen är det!

Som häromdagen när de hade ritat flygplan på dagis och han envist skulle ha med sig flygplansteckningen hem och fortsätta måla hemma. Både jag o fröken sa att han fick komma tillbaka och måla dagen efter. Men då kom den där protestdansen. En dans som man inte orkar med när man jobbat en hel dag och har två barn att försöka få med hem från dagis, så den fick följa med hem!

Nu på eftermiddagen har barnens mormor o moster varit här och fikat. Då fick han för sig att han skulle måla på det där nedrans planet. Men då sade jag bestämt att han fick vänta till gästerna åkt hem. Då började han "Ska du inte åka hem snart mormor"? Så gärna ville han måla så han sjasade bort mormorn ;)

Så nu sitter de här och målar- den ena mer koncentrerad än den andra ;)







Kommentarer
Postat av: Pappan Anders

Härligt eller inte :-) Protestdansen har jag ingen erfarenhet av. Protestpissning gör min dotter. När Lowa inte får som hon vill och är utan blöja. De vet hur de ska göra för och få som de vill!
Barn är goa.
Ha de bäst

2012-11-15 @ 18:35:26
URL: http://pappanheteranders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback