För er som undrar...


2012-10-16 @ 15:50:00
Så är det absolut inte något allvarligt som någon sjukdom eller liknade som jag pratat om den senaste veckan. Det är mer så att det kommer bli varsel på jobbet, 20 stycken kommer att få gå. Och antagligen kommer jag att bli en av dessa. Tänk att efter 8 år så kommer jag antagligen att bli arbetslös, känns ingen hit!
 
Man ska verkligen inte måla fan på väggen, men just nu känns det verkligen som att det är såhär det kommer att bli eftersom det är så många som ska få gå.  Det som gör att det känns lite jobbigare ändå är att jag bara jobbat 75 % och ni kan ju räkna ut att a-kassa på den lönen , den blir inte katig och just det här med att ha ett hus och barn och allt..ja det kostar! Och att flytta härifrån för att hitta annat jobb är inte lätt heller då det typ är hur många hus som helst till salu här och har varit länge (ingen som vill köpa hus i bynn verkar det som)
 
Många tankar som flyter runt i ens huvud. För det är ju inte bara jag som blir drabbad.. alla mina arbetskamrater går ju oxå och är oroliga över hur det ska bli.
 
Hoppas dock trots detta in i det längsta på att allt kommer att lösa sig på ett eller annat sätt..
 
Annars så..någon som har ett jobb till övers?
 
 






Kommentarer
Postat av: Barnprylsbloggen - tävling pågår

Usch, det där känner jag igen alltför väl men jag håller tummarna för att det inte blir du. Har du inte inkomstförsäkring via facket? Det täcker ju några månader i alla fall til lite vettigare nivåer.

2012-10-16 @ 18:49:38
URL: http://blogg.loppi.se/barnprylsbloggen
Postat av: Malin

Du får börja plugga:)

2012-10-16 @ 19:38:45
URL: http://Malinjljung.blogg.se
Postat av: ☆ Fru Eriksson

Men så trist :(
Hoppas du får vara kvar trots allt/Kramas

2012-10-17 @ 14:44:27
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback