En förändring- full time.


2013-08-18 @ 20:57:07

Från och med imorgon kommer det faktiskt att ske en relativt stor förändring i denna familjs liv. För från och med imorgon börjar jag att jobba heltid.

Vi har haft den stora förmånen med att jag har kunnat jobba 87 procent istället för heltid vilket har inneburit att barnen inte behövt gå så många timmar på dagis.

förra året jobbade jag till och med 75 procent ett tag- men sedan märkte vi att barnen ändå vaknade inom såpass rimlig tid så jag kunde gå upp en timma i tid åtminstone. Och nu blir det alltså full tid och en timma till att jobba.

Förut har pappa A haft tidigare mornar och oftast oregelbundna sådana så det alltid varit jag som lämnat ensam vid halv 8. Men nu har han på sistone börjat vid halv 8(som han egentligen ska jobba)och detta är ju typ samma tid som jag börjar. Så nu får helt enkelt han lämna barnen på dagis- samma tid som de haft förut. Sedan får jag hämta dom halv fyra som jag alltid gjort förut-eftersom A slutar senare.

Så skulle A någon gång behöva börja tidigare någon morgon så är det bara att ringa till jobbet och säga att jag kommer en timma senare- det lär nog inte hända så ofta!

Barnen kommer inte märka så stor skillnad eftersom de går samma tider. Det är nog mest för mig det kommer va lite konstigt och jobbigt ett tag ;) är ju ibland kämpigt att jobba heltid med två små barn och ett hushåll att sköt. Dessutom arbetar jag ju med kroppen hela dagarna så kommer nog va ännu mer slut i kroppen till en början. Men alla andra klarar det ju så ;)

Nu tänkte jag faktiskt sova- Godnatt ❤







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback