Dessa frestelser...


2013-02-28 @ 10:49:40
Överallt finns dom. Alla runtomkring äter dom. De är inte dumma när de ställer alla sötsaker precis innan kassan på ica inte. Det slinker gärna med det ena och det andra.
 
Förut var jag en sådan som gärna slängde ner både det ena och det andra i korgen när jag handlade. Men när jag köper idag- så är det för att sambon bett mig köpa till honom eller för att barnen vill ha något gott till fredagsmyset.
Och detta underbart mysiga fredagsfikat vi har på jobbet där vi alla har varsin fredag då vi bakar något och tar med och bjuder de andra vid bordet på. Dessa gick man och längtade efter massor. Så gott med fika ju!
 
Nu klarar jag av att gå förbi godiset på ica utan att vilja köpa något till mig själv, nu klarar jag av att baka utan att själv smaka på bakverket.Häromdagen gjorde jag en tårta för barnen sade att de va sugna på tårta (de var väl mest uttråkade och ville baka med mig-för sen åt de knappt nån) men åt inget själv.
Jag klarar av att sitta bredvid sambon när han äter mitt favvogodis wienergums och känna doften av detta utan att själv vilja äta. Dessutom klarar jag av att tacka nej när jag blir bjuden på fika- även om jag känner mig väldigt otrevlig som gör det så gör jag det ju för mitt egna bästa.
 
Nyckeln är att se till att ha ätit något innan fika- så man känner sig mätt..eller att äta något nyttigt medan de andra fikar/äter godis.
 
Jag vet att på lördagar då får jag unna mig någon liten godisbit eller om jag hellre vill ha kaka. Det är dessa dagar jag längtar efter/mitt i veckan ;)
 
Så underbart skönt det känns att hamnat i ett sådan här flow just nu- vet ju att det närsomhelst kan vända iofs ;)
 
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback