När de små hamnar utanför.


2013-10-09 @ 06:05:31
Blev lite konfindersam förra veckan när jag hämtade barnen på dagis. Då var Elliott ute på gården och lekte med sina kompisar. Ett par av kompisarna frågade honom om de sågs på gympan när jag kom. "Vadå för gympa?" Tänkte jag. Sedan var det nåt annat barn som oxå gick hem som ropade till några av barnen "ses på gympan sen".

Där stod jag som ett frågetecken och undrade om jag missat nåt. För Elliott var självklart igång och frågade om han också skulle gå på gympa som den och den. 

Det visade sig iaf att det hade startat en gympagrupp för barnen. Men det fanns bara några platser kvar och hon som håller i det hade bara gåttoch sagt till några utvalda. 

Detta blir jag lite bisviken på!! Istället för att en person går runt och säger till dom hon känner att hon vill ha med-så kan de väl sätta upp lappar eller skicka hem lappar? Där det kanske står att det är först till kvarn som gäller. Så alla fått del av infon? Tycker det är jättedåligt att barnen redan i den åldern ska få känna sig utanför för att någon bara säger till någraoch inte alla. Hade vi sett en lapp så hade iaf Elliott fått ha en chans till att få va med.

Men men, nu ska vi väl inte vara bittra mer- skulle det vara så att det mirakulöst skulle bli nån plats över skulle han inte vilja gå nu ändå pga att han inte fick gå förut.








Kommentarer
Postat av: Carolina

Men fy - jag hade blivit vansinnig! Klart ALLA barnen skall ha samma rätt att få vara med i gympan - stå på dig! kram

2013-10-09 @ 09:14:35
URL: http://carolina1979.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback