en fix inför vintern?


2013-09-25 @ 11:53:44
Kära hjärtanes. Jag hade nästan glömt hur mkt fix och trix det faktiskt är med att försöka få ordning på allt inför vintern när det gäller barnen. För inte växer de bara massor under sommaren så de knappt kan ha deras byxor/långärmade tröjor... De växer ju ur vinterkläder/skorna med!
 
Elliott köpte jag ju en didriksons overall till och den är det ju extended size på- så det är bara att sprätta upp några innersömmar om den skulle vara för liten. Dock funderar jag på att köpa en billig overall nånstans så han har en extra ifall didriksons overallen skulle bli smutsig/blöt. Leila köpte vi en overall till i vintras- men befarar att den börjar bli för liten för henne. så en overall till henne måste det bli.
 
Sedan har vi ju det här med vinterjackor med. Intersport har 200:- rabatt på alla jackor över 600:- just nu. Har spanat in fina didriksonsjackor till barnen (som kostar lika mycket som att köpa en jacka på lindex eller kappAhl faktiskt) så funderar på att åka och köpa.
 
Och så vinterskor. Ska nog göra som alla andra år- att jag köper neoprenstövlar till barnen. Så får de ha tjocka sockar i om det är kallt ute. Det har alltid fungerat faktiskt!  OCh sedan köpa några vinterskor som de kan ha när de inte är på dagis.. typ några söta kängor/stövlar.
 
Sedan är det ju då sockar/ vantar. Både tunnare stickade vantar och tjocka fodrade vantar..ojojoj..det är mycket nu ;)
 
har ni fått ordning på /kollat upp/ köpt era barns kläder inför vintern?
 

(dessa från intersport är jag lite sugen på att köpa)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback