fy vad hemskt


2009-07-20 @ 08:30:37
hittade en artikel på aftonbladets hemsida riktigt hemskt o läsa.

Bebis avled efter att blivit påkörd

Pappan flyttade på familjens husvagn - men när han backade med bilen hamnade hans elva månaders bebis under hjulen.

Pojken fördes till sjukhus med livshotande skador.

Men avled under natten.

Den tragiska olyckan inträffade i går i ett villaområde i Falkenberg.

Polisen fick larmet strax efter klockan 10 på förmiddagen.

Bebisen kröp omkring på tomten samtidigt som pappan höll på att parkera en husvagn.

I ett obevakat ögonblick kom barnet i vägen för ekipaget.

Skadades svårt

- Det var flera personer ute i trädgården, men just i det här ögonblicket var det ingen som höll ögonen på barnet, säger Stefan Dahlhielm, vakthavande befäl vid polisen i Hallands län.

Pojken hamnade under bilen och skadades mycket svårt.

Ambulans och polis kallades till platsen.

Och barnet fördes med svåra skador till intensivvårdsavdelningen vid Länssjukhuset i Halmstad.

En tragisk olycka

Under kvällen och natten vårdades pojken i en respirator på sjukhuset.

Men under natten kom beskedet att han avlidit.

Polisen misstänker inget brott, utan säger att det handlar om en tragisk olycka, men kommer ändå att utreda vad som hänt.

Enligt de första uppgifterna från polisen i går så omkom barnet i olyckan, något som senare inte visade sig stämma


det är ju lätt för mig o säga, men man ska aldrig lämna ett litet krypande barn ensamt UTE! det finns alla möjliga faror därute o barn kan va så snabba så på bara ett par sekunder kan de vara borta! tänk o behöva leva med att man kört över sitt egna barn, fy vad hemskt! (ryser bara jag tänker på de, min värsta mardröm är att något skulle hända min lille kille...det är nog varje förälders fasa)







Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var INGENS fel att det hände, det är lätt att säga att man aldrig skulle ha gjort samma sak själv.

2009-07-20 @ 16:16:50
Postat av: emelie o elliott

till anonym: jag har inte påstått att det var nåns fel heller för den delen om du läst ordentligt!! de enda jag skrev var att man aldrig bör lämna ett så pass litet barn ensamt ens en sekund när de e ute..men med de har jag inte klandrat nån.. skrev ju dessutom "lätt för mig o säga" med vilket jag menar att man kan sitta här o skriva om de men man har själv inte varit med om det!! så nu droppar vi de tack! Det är ingens fel, har inte påstått det heller!

2009-07-20 @ 17:56:43
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback