Lördagen.


2010-01-24 @ 10:21:16
Blev ju inge inlägg igårkväll, vi var båda jättetrötta efter en dag ute i den friska luften så vi somnade tidigt!
Men nu kan jag ju berätta om våran eftermiddag.
vi va hos mor en sväng igår förmiddag elliott och jag, då pratade vi om att de skulle vara så mysigt att åka upp till skogen o grilla korv.  Vi bestämde att vi skulle göra det.. =)

Så efter 2-tiden så åkte vi iväg mot skogen jag, a och elliott. De andra var redan där men vi kunde ju inte åka förrän elliott hade vaknat o fått lite mat. Ja o när vi åker där på alla skogsvägar så möter vi till slut en skogsmaskin som står mitt i vägen o håller på att flytta träd. Så vi stannar och väntar på att han ska flytta på sig. Det tar en stund innan han flyttar på sig och a står där o väntar o säger- vill han att jag ska köra om honom eller?  sen säger jag att näää..de ska vi absolut inte göra- han har ju snökedjor och allt- han kan ju köra in i skogen- de kan ju inte vi. Jaja.. han ställde sig iaf intill vägkanten- vilket gjorde att vi knappt hade en halv smal vägbit att köra på- och vad tror ni händer? våran bil glider ner i diket. Och jag blir sååå ARG på han i skogsmaskinen som faktiskt kunde kört in i skogen istället för att bara ställa sig i kanten av vägen. Så där i vägdiket står våran bil, halvvippad pappa A gasar o försöker komma loss- men det är omöjligt!
Han i skogsmaskinen är snäll och samarbetsvillig och tar fram kedja och hjälper till att dra upp bilen och efter mkt om och men som kommer bilen loss. Och inte en enda skråma vart de på den heller som tur är =)

När vi väl kommit fram till vårat mål så grillas det korv för fulla muggar- vi äter lite korv- det åks snöscooter som F hyrt. Barnen får åka lite pulka- vi får frisk luft! det var sååå härligt. O för att inte tala om att åka snöscooter- de var superkul. Jag körde iofs aldrig själv- men satt bakom. A och jag åkte och sen fick elliott åka med en kort sträcka där han satt i knäet. Alla hade verkligen superkul!

Tänk att en eftermiddag som började så kaotiskt slutade så himlans bra. tack för en supereftermiddag allihopa!!


sötelliott, pappa A, elliotts morfar,







Kommentarer
Postat av: Linda Olsson

Oh va mysigt! :)



Tur att det gick bra med er & bilen ändå, trotts en sväng i diket. Håller med om att jag tycker skogsmaskinen kunde flyttat lite bättre på sig!



Kram

2010-01-24 @ 10:32:29
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: emma-mamma till meja

Åh vad mysigt :D

2010-01-24 @ 12:21:21
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Mysigt!!!

2010-01-24 @ 16:27:44
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: hallonmamma

Sötnos!

2010-01-24 @ 21:15:48
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Ellen

men hallåååå, ta bort den fula bilden på mig tack!

2010-01-25 @ 17:33:06
Postat av: emelie, elliotts mamma

ellen: förlåt!! ska aldrig mer hända.. får väl köpa dig nåt fin i ullared som kompensation ;P

2010-01-25 @ 19:17:30
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback