Inte som man tänkt sig?


2011-10-19 @ 10:20:29

Om det inte blev som man tänkt sig nu på morgonen kan de planerna man fått sätta upp istället gå vägen månntro?

Hade ju tänkt att vi skulle ta en promenad efter vi hade handlat- vad hände då medan jag bara sprang in med kassen och skulle sätta Leilan i vagnen? Självklart började det att regna!!

Nu verkar det inte regna nåt- men med den oturen man brukar ha när det gäller promenadplaner med barnen så börjar det väl och regnan om jag trälar på henne kläderna igen?

Nya planen lyder ett pass på crosstrainen sen när Leilan sover. Men då ska hon väl säkert inte sova bara för det ;)

Det är verkligen svårt att få ihop det här med träning när man har två barn. Börjar jag nu- då kommer hon bli ledsen eller vara framme och pilla på crosstrainern när jag tränar. Drar jag fram mattan och tränar lite på den så kommer hon och biter och drar i den (been there,done that before). Och när elliott är hemma om jag testar och göra plankor exempelvis- då ska han bara klättra upp på min rygg och sätta sig ,busungen :) Det blir ju för tungt!

Tycker det är rätt skönt att ha träning/promenad avklarade på dagen och inte på kvällen, fast det är skönt med nån liten promenad på kvällen ju.

Hur gör ni småbarnsföräldrar som är hemma när ni ska träna på dagen?
Tar tacksamt emot tips :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback