Gästbloggsinlägg; Ett nytt liv


2012-09-24 @ 12:00:00
Jag har fått den stora äran att gästblogga här inne hos Emelie. Något jag blev jätte glad över.
 
Ja, vem är då jag? Jag bloggar under namnet "zupermamman", men är allt annat än en supermamma.
Jag är som vilken annan mamma som helst, en som torkar rumpor, snor, spaggetti från golv & tak=)
Jag har två barn som jag älskar (såklart). Min stora tjeja heter Cornelia & har precis börjat förskoleklass & min lille son har precis börjat dagis. 
 
MEN detta inlägget tänkte jag skulle handla om mig själv, för en gång skull.=)
Jag har alltid varit en gottegris. Älskar "socker" såsom i glass, kakor & CHOKLAD! Älskar choklad.
Fast det sätter sina spår, så gör oxå två graviditeter & massa kortison som man tvingas äta då & då pga sjukdom.
I våras bestämde jag mig för att ta itu med mitt problem. Jag har aldrig tränat, har inte gillat de. Har testat olika perioder men alltid slutat efter ett litet tag.
 
Jag läste  en blogg & blev inspirerad av att testa ett "kom iform program". Ett 12 veckors program där man skulle kunna springa 5km efter de 12 veckorna. Hmm? Jag?? Eller hur?
Men, jag antog utmaningen & hoppade på. Första veckorna orkade jag knappt jogga dom 2-3 minuterna som schemat visade. Men jag höll fast & gjorde precis vad det stod. OCH klarade de 12 veckorna galant! Stolt var jag när jag verkligen SPRANG min första 5 km runda!! Tjoho!! Lycka! Jag kände mig så fri. 
 
Jag fortsatte springa, och nu är jag precis klar med nästa "program" . 8 veckor till milen. Har nu sprungit 1 mil för tredje gången! Utan några problem. Inte nog med att jag har hittat en underbar träningsform, jag har även tappat en hel del kg. Plus en massa centimetrar sen i våras.
Tappat 13 kg i vikt, 14 cm i midjan, 9 cm om rumpan osv,...
 
Det jag vill ha sagt är att kan jag  så kan alla! Det är aldrig för sent att börja träna. 
Du vet faktiskt inte, det kan ju vara kul =)
 
Ha en underbar dag allesammans.
Titta gärna in till mig , en nylig"frälst" löpare =)
 
 
/ Zupermamman.blogg.se
 
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback