Gästbloggsinlägg; Svett är kärlek


2012-09-25 @ 12:00:00
Svett är kärlek- Låter det märkligt tycker du? Låt mig förklara för dig så får du bilda dig en egen uppfattning om mitt uttryck =)

Det är ett av mina budord som jag lever efter i min kamp mot ett gryn. Jag ”råkade” mynta uttrycket under ett av mina första bootcamp-pass när jag stod och svettades en kär vän bokstavligen i munnen. Sånt gör man ju inte med vem som helst, så jag kläckte ur mig svett är kärlek och kramade om min vän efteråt som inte alls brydde sig om mitt svett. Detta uttryck lade hon på minnet och återkom till det ofta, allt med som hon sa det så fortsatte jag med det. Fler vänner tog åt sig det och nu har jag flera i min närhet som gillar det. Betyder så mycket för mig  ♥



För mig innebär det så mycket mer än tre små ord.. Det står för;  
- kärleken till mig själv, jag svettas när jag tränar och mår så bra av alla endorfiner som frisläpps.  
- kärleken till träningen som jag känner, träningen har blivit min lilla frizon. Har svårt att klara mig utan den.
- kärleken till alla fina människor svetten gett mig genom gymmet. Har fått stöd av då främmande människor, vilket värmer hjärtat!
- sist men inte minst, kärleken till alla dem som stödjer mig i vått och torrt samt hjälper mig att utvecklas och orka i på min resa mot mitt och makens lilla gryn.

Svett gör att man ser fräsch ut, nu höjer ni på ögonen det vet jag och ni tycker inte jag är klok. Men det är sant, att ha tränat sig svettig och rödblossig gör underverk på människan =) Utstrålning utan dess like! 
 
Mitt ”ordspråk” har förevigats både på ett smycke som jag fick av två underbara vänner samt att det fått plats på gymmets vägg =) 


 
Vad har du nu för tankar kring mitt ordspråk? =)
 
Så har jag då skrivit mitt första gästblogginlägg någonsin =) Det var riktigt roligt! Tack Emelie för att jag fick denna chansen att sprida mitt ordspråk!!

 

Tack för mig =) //
Emma aka Viktkamp
 






Kommentarer
Postat av: ☆ Fru Eriksson

Hihi...Tyckte det var Coolt & väldigt vackert smycke ♥...
/Kram

2012-09-25 @ 13:51:28
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/
Postat av: Lôtten

Emma är som vanligt helt Klockren !!!
Kramar

2012-10-01 @ 09:08:24
URL: http://www.lottensplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback