ammande mamma bröt ihop


2008-12-22 @ 18:14:49

låter som värsta tidningsrubriken ju.

Idag har vi varit på bvc o vägt o mätt elliott. Hon va ju här i lördags o då hade han bara gått upp 60 gram efter återbesöket, så har fått amma oftare nu. Men iaf..han hade gått ner igen, 20 gram denna gången. Så nu väger han 3280 gram. Usch..va ledsen jag blev inombords när jag hörde de. Har trälat som fasen de här två dagarna för att få allt o fungera, men inte räckte det till. Så hon sa åt oss att vi får använda ersättning nu tills han gått upp ordentligt i vikt.

sprang in på apoteket efter besöket o skulle köpa ersättningen, men inte hade de nån hemma.de va beställningsvara o kom inte hem förrän på måndag. Men de hade i linköping, så skulle få åka dit o köpa i så fall. Satte mig i bilen o storbölade, de bara rann om mina ögon. Va så besviken på mig själv att jag inte klarar av o ta hand om min son eftersom han inte går upp i vikt, o sen att man dessutom skulle behöva åka 13 mil tur o retur för o köpa lite ersättning..fyy faan! andreas han bara tittade på mig o undrade va de va med mig. Men sen åkte vi till sis en sväng, förklarade allt för dom o började såklart storböla igen, e ja misslyckad eller vad? då sa syster yster att de faktiskt säljer sådant på ica, att man inte behöver köpa på apoteket. Så skickade ner andreas dit, o han kom med ersättning sedan..så kunde andas ut o ta de lugnt.

Så nu har elliott fått äta tutte, fem minuter på varje o efter det fick han ersättning. Gjorde iordning 100, men han åt bara upp 85, men stod på 80-100 någonting på förpackningen för de som är 0-1 månad..så verkar lovande iaf. Sedan ska jag försöka o pumpa ur lite bröstmjölk me för o se hur mkt ja har. Så nästa mål kanske han får enbart bröstmjölk..fast jag e tveksam till de för ja misstänker att mjölken inte räcker till o att det är därför.

Jaja..huvudsaken e att de ordnar till sig o att han går upp i vikt. Han e så himla trött nu me, gör inge annat än o sova hela dagarna, o kanske e de därför han e så slö? för att han får i sig för lite.

På julafton ska vi dit vid halv fyra igen o väga honom o se om de går åt rätt håll, jag hoppas de iaf. För vill inte spendera julaftonseftermiddagen me o storböla.

Just de, elliott va nu 52,5 cm lång o omfånget var nu 36.

usch..vilket tråkigt inlägg de blev..men va tvungen o skriva av mig lite grann ju.

hoppas det är bra med allihopa.

kramis







Kommentarer
Postat av: Carro

uch låter jobbigt.. men ja slår vad om att du gör ditt bästa, o det vet nog alla.. men förstår hur du känner.. :D trevlig jul på er

2008-12-22 @ 18:57:35
URL: http://truelove4everr.blogg.se/
Postat av: Miian

åh :(

Stackars dej!

Köp inte ersättning på apoteket sen heller,mycket dyrare!

Vi körde på NAN,har funkat perfekt!

2008-12-22 @ 21:37:30
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: johanna

känner igen det där, hade samma problem, nu äter tyra nästan bra erstättning, det är inte ditt fel, så är det ganska ofta, du är en bra mamma ändå!!

2008-12-23 @ 11:25:55
URL: http://tvamanaderkvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback