Hur ska man hinna allt.


2009-02-24 @ 19:16:42
Jag är lite anti just nu känner jag. är tusen saker jag vill få gjort, men hinner man de? nää då. Hade ju tänkt att jag skulle måla idag eftersom jag inte hann de igår eftersom a kom hem vid åtta från träningen o då ville jainte sätta igågn med de. Men han skulle inte träna idag så då tänkte jag att då kunde ju han ha elliott medans jag målade. Men vad säger karl'n när han kommer hem från jobbet  idag då? "jag ska träna idag ialla fall." Jovars, tack för den!

Så själviskt o bara komma hem o vräka ur sig en sådan sak utan o kolla med en först. Menar, jag kanske har en miljon saker jag måste hinna o göra på kvällarna som jag inte får gjort mitt på dagen. JAg hinner inte diska o dona o greja på dagen inte rensa tvätt heller. Det är sådant jag gör när han e hemma på kvällarna ,Inte har jag tid till o ställa mig o plocka mina ögonbryn eller klippa mina naglar, raka benen, träna, de kommer i sista hand. Hushållet måste ju skötas menar jag.. för gör inte jag de så skulle de se förjävligt ut! 
Har iaf målat nu, men gjorde de på eget bevåg. Elliott låg i sin vagn i groventren o sov medan jag målade. han vaknade inte.. han gnydde lite precis när jag va klar med ena möblen, så  vågar inte sätta igång med andra nu dock tyvärr :( han kommer o tjuta till närsom nu så.

Men varför ska de vara såhär för? kommer killarna alltid sätta sig själva i första hand? och vi som mammor oss själva i allra allra sista hand? hur har de blivit egentligen? O varför ska man få så dåligt samvete/ de ge en så dåligt samvete när man väl unnar sig själv att tex plocka ögonbrynen i fem minuter eller tar en dusch i en kvart istället för tre minuter när de väl e hemma o har dom? blir inte riktigt klok på de här!

kan någon förklara för mig?

Hörrni karlar; vi kvinnor behöver faktiskt oxå få göra saker vi vill göra ibland.






Kommentarer
Postat av: Carro

hehe precis, men byxorna kostade 40 kr, så d gör inget isåfall =) jobbigt att din kille e sån.. låter som han borde få va hemma o va pappa ledig o fatta,, hehe

2009-02-24 @ 19:28:57
URL: http://truelove4ever.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det kanske inte är så dumt att vara singel trots allt..Ler.. Men jag förstår dig helt, man vill ju hinna en massa saker jämt.. Kram

2009-02-24 @ 19:43:57
URL: http://smulis74.blogg.se/
Postat av: Eva

jag tycker du får säga ifrån ...jag menar är juh inte bara du som är förälder...du behöver oxå egentid, annars kommer du inte orka...

kramar om

2009-02-24 @ 22:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback