fästingsdags


2009-06-22 @ 19:28:39
Ja, de kan man väl säga? de verkar som att så fort det blir fint väder ute så dyker alla fästingar upp. Idag har jag nämligen fått plocka bort en fästig på elliott. Först såg jag att han hade något i hårbottnen..tänkte först att de va en fästing..men sen så tänkte jag att nää..de e nog bara lite smuts. Så tog bort de o tänkte inte mer på de, förrän jag såg att de där smutset jag tog bort nu satt på elliotts öra och var EN FÄSTING! Så jag fick bort den fort som fasen..väl på mig så försökte den ta sig in under mitt nagelband. Sprang in o spolade ner den i toaholken o så va de inte mer med det.

Men då undrar man hur mkt fästingar det säkerligen finns där ute.. så ska börja o ta en inspektion vid insmorningen varje kväll nu när elliott får va ute o leka lite mer på filt på gräsmattan mitt på dagen. vill gärna itne att han ska ha massa sånt jobbigt på sig ju.

Sis sa att hon hade hittat en fästing krypandes i hennes sons hårbotten häromdagen med.






Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Blä va de är äckliga...! Här har vi inte så många men de finns.

2009-06-22 @ 20:26:47
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till meja

åh det är ju så äckligt :(



kram

2009-06-22 @ 20:36:10
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: CiliaH

Urrk! Fästingar är synnerligen oangenäma varelser! Hoppas ni haft en bra dag i alla fall.



Kram

2009-06-22 @ 22:47:06
URL: http://ciliah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback