fy fan för kränkande- inte bara för henne utan för många nyblivna mammor!!


2009-05-13 @ 20:02:10
från expressen.
Anna, 26, vägde för mycket för en försäkring

Anna Holten, 26, väger för mycket för en försäkring.
Hennes BMI är för högt. Och det spelar ingen roll att hon födde barn för sju månader sedan och dras med graviditetskilon.
- Du borde ha gått ned det vid det här laget, sa riskanalytikern på Trygg-Hansa.

Tillsammans med sin sambo och son tyckte Anna Holten från Sundbyberg i Stockholm att det var dags att se över försäkringarna.
En säljare från Trygg-Hansa kom på besök - och sa ingenting när Anna Holten beklagade sig över att fylla i sin vikt.
- Sånt där kan ju vara känsligt, säger hon till Expressen.se.

För högt BMI

Familjen valde olycksfalls-, sjukdoms- och livförsäkring - men några dagar senare fick Anna Holten besked om att olycksfall var det enda Trygg-Hansa kunde tänka sig att teckna.
Hon är 169 centimeter lång och 100 kilo tung och hade för högt BMI, Body mass index. 35 är precis på gränsen för vad försäkringsbolaget accepterar.
När hon kontaktade Trygg-Hansas säljare verkade han chockad.
- Han sa: "Jag visste inte ens att det kunde hända."
Anna Holten ringde riskanalytikern som hade gjort bedömningen att hon var i riskzonen, och förklarade att hon hade fött barn sju månader tidigare och ännu inte lyckats gå ned alla kilon.
- Det borde du ha gått ned vid det här laget, svarade riskanalytikern.
Anna Holten är upprörd:
- Jag är 26 år gammal och har aldrig varit sjuk. Det är otroligt kränkande.

KAN JU SÄGA ATT JA INTE BLEV ANNAT ÄN FÖRBANNAD AV ATT LÄSA DENNA ARTIKELN. dET ÄR INTE BARA KRÄNKANDE FÖR HENNE, UTAN ÄVEN KRÄNKANDE FÖR ALLA NYBLIVNA MAMMOR SOM FORTFARANDE HAR NÅGRA KILOS ÖVERVIKT KVAR EFTER FÖRLOSSNINGEN!!  ALLA KAN INTE HINNA MED ATT GÅ NER ALL ÖVERVIKT PÅ SJU MÅNADER. EN DEL HAR LÄTTARE FÖR ATT GÅ NER I VIKT, O FÖR EN DEL TAR DET LÄNGRE TID!
 DET VAR FEM MÅNADER SEDAN JAG FÖDDE MIN SON O JAG HAR FORTFARANDE KVAR 7 KILON ATT GÅ NER (  O HAR LITE FÖR HÖGT BMI JUST NU ) INNAN JAG ÄR PÅ STARTVIKTEN. O DÅ E DE INTE ENS NORMALVIKT!
DE SÄGS JU ATT DET TAR ÖVER ETT ÅR INNAN ENS KROPP ÄR HELT ÅTERSTÄLLD EFTER EN GRAVIDITET, KAN DE INTE TA HÄNSYN TILL DET???HUR FAN FUNGERAR DENNA VÄRLDEN EGENTLIGEN UNDRAR JAG!!!!!







Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

ja här är det fortfarande 11 kg kvar... bajs ;(

2009-05-13 @ 21:21:19
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Veronica - mamma till Denver

vilka jävla rötägg det finns... själv har jag 10 kg kvar, och då har jag ändå gått ner 15! På 5,5 månad! Dessutom får man ju rådet att ta det lugnt och låta viktminskningen ta 9-12 mån... INTE 7 mån! sjukt...

2009-05-13 @ 22:14:43
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: erika

jag vet inte hur man räknar som en person som är i så pass stor övervikt att man räknas som tex livshotande. altså ja är 167 cm o väger ca 62, om man är ca 169 o väger 100 kg så tror jag att det är väääldigt ohälsosamt. o därför tar försäkringen avstånd. men ja vet ju itne hur hon såg ut lr om hade mkt muskler eller nått. men ja tror inte den vikten på dne längden ger något livslångt liv... jag tycker det är FEL att säga så som "det borde du gått ner lr liknande" o att den infon inte finns me som tex maxvikt om dom NU har det. fast det e ju sjukt. men ja tror försäkringsbolagen inte menar kränaknde utan de e samma sak osm dem som håller på me livsfarlig extremsport de beviljas inte alltid heller pga risken.

2009-05-14 @ 11:36:20
Postat av: Linda

Jisses. Bäst man tecknar försäkring innan man blir gravid!

2009-05-16 @ 12:26:43
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback