lite ensamt


2009-05-08 @ 22:24:22

Ja, tycker det kan bli lite ensamt o va mammaledig på vardagarna faktiskt. Det är nog för man bor i bynn, finns knappt några andra här som jag känner som har barn i elliotts ålder som man kan umgås me. De måste jag säga att jag saknar lite, att ha vänner o umgås me som e i samma situation som jag..nybliven mamma o så. HAde jag bott någon annanstans så tror jag faktiskt att de hade varit lättare.

gjorde ett test som fanns o göra på facebook förut vet ni va de stod där? Testet hette vilket första intryck får folk av dig?
resultat:
Du lämnar inte ett så stort intryck och upplevs som ganska transparent. Folk har svårt att komma ihåg dig som speciell då du är ganska inställsam och foglig till karaktären. Att säga att du är trist kanske är att ta i - men försök att ha en egen åsikt än att bara späda ut det andra redan sagt och tycker..
o fick då lite flashbacks från förr i tiden.
De flesta som kände mig för 7-8 år sedan tror säkert att jag är samma person idag som jag var då. Var då en blyg tjej som inte vågade prata med folk. Fick samla mig mod! Men tycker själv att jag har hunnit ändras massor på dessa år som gått. nu skulle ja kunna snacka me vem som helst känns de som ibland får till o med folk avbryta mig för jag är så inne i en del diskussioner..haha!.e faktiskt ändå rätt stolt över mig själv för den jag är nu, jämfört me hur ja hade det för 7-8 år sedan.  Synd bara att en del verkar tro att man fortfarande är samma gamla trista person som man va då som inte gjorde eller sa en fluga förnär!!

Summa summarum såhär på sena kvällskvisten; jag har förändrats en hel del socialt vilket jag är stolt över!!o tycker det är synd att de inte finns några mammor o umgås me på vardagarna.  Fast de får väl inte göra så mkt, har ju de viktigaste av allt; sonen. Bara han inte tröttnar på att bara hänga med sin mamma så blir de fint =)

,nu ska jag ta o sova



jag har världens finaste lilla familj, de är det bästa av allt ändå :)







Kommentarer
Postat av: Katja

Usch vilken elak text att få till svar från ett test! Okej ärlighet i all ära men så dömmande efter att bara fått svar på några frågor. Skit test!!



Klart man förändras, annars hade det varit illa.



Var lite orolig över att känna mig ensam när jag skulle bli mammaledig då jag inte bott här uppe speciellt länge och hade alla kompisar kvar i skåne men hade turen att hitta en hel hög med nyblivna mammor som bor i samma stad över nätet. Har du kollat på familjeliv? Måste väl finnas nån trevlig nybliven mamma i nån närliggande by/samhälle? Inte kul att du går runt och känner dig ensam =(



Kram på dig tjejen!!

2009-05-09 @ 00:01:39
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Prinsessan Diana

Hej!

Förstår att det känns ensamt ibland =)

Om du vill och känner för det så får du gärna komma och häsla på mig och Siri!

Det tar ju inte jätte långtid..

Och de är ju nästan lika gamla =)

Kram

2009-05-10 @ 21:08:50
URL: http://dianahansson.blogg.se/
Postat av: Veronica - mamma till Denver

känner igen det där med ensamheten och inte ha många andra i samma situation att umgås med... Alla bor på andra ställen och de som bor där jag bor som har barn i samma ålder är mycket äldre än mig... Mindre kul =/

2009-05-10 @ 21:23:39
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Pauline

Tycker oxå att du inte ska hänga upp dig på det skittestet. Vi gör ju alla såna test med mycket varierat resultat.. Jag om någon vet ju hur du var från klass 6 och framåt och jag vet vem vi glömde ständigt =O och jämt när vi skulle göra saker och inte var det du iaf.. Tråkigt att du känner dig ensam gumman och det känns tråkigt att jag inte kan dyka upp på klassträffen. Får komma förbi i sommar!

Många kramar

2009-05-11 @ 14:43:29
Postat av: emelie o elliott

till pauline : Va kul att du skrev vännen, o vilka snälla ord =) de värmer vill ja lova! men de ja far mest efter e mest gymnasietiden..de va mest den ja beskrev. Hehe..de e mest de att de känns trist att de inte finns några häromkring som e i samma sits. Du vet; mellan 25-30 årsåldern o förstagångsförälder. Men men..ja, de känns faktiskt skittrist att du inte kan gå på klassfesten; men så är de. Det är inte lätt för alla o kunna pricka in ett o samma datum ju vännen. Hoppas allt e jättebra med dig. Ja, i sommar måste vi ta o ses. Var alldeles för längesen. KRAMAR =)

2009-05-11 @ 18:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback