svar på en utav frågorna iaf


2009-05-16 @ 10:28:31
Anonym:
jag läste det här inlägget (se länken), följt av det jag kommenterar. du skriver att man som mammaledig knappt har tid att gå på toaletten, men du hinner blogga flera gånger om dagen? jag får inte ihop den prioriteringen, som själv är mammaledig. jag vet att man har mycket att göra, men barnet kräver inte 100 % uppmärksamhet hela tiden, speciellt inte när de sover. så att gå på toaletten, duscha, laga mat och städa (som jag prioriterar framför att blogga) hinner man med mycket väl, framför allt innan barnet har börjat krypa.

Svar: hmmm.. ja du..du frå tro o tycka vad du vill. Jag hinner knappt blogga nåt om dagarna.. är nämligen så att när jag väl sitter här o bloggar så har jag honom oftast i knäet eller liggandes på golvet bredvid mig så jag har uppsikt på honom hela tiden! För just nu så bara far han runt.. man kan inte lämna honom ensam en sekund knappt just nu!!!! Du vet inte hurdant mitt barn fungerar..för alla barn är olika- fast de kanske inte du visste??

o min son sover oftast inte mer än tjugo minuter- en halvtimma i sträck.. o oftast så sover han totalt 1 1/2 timma om dagarna..det är inte lätt o hinna mkt på dom minutrarna kan jag lova!! för ett pass av de sover han i vagnen när vi är ute o går med..så har en timma på mig o hinna nåt om jag ska hinna de medan han sover.. o han vägrar då oftast oxå att sova i sin egna säng.. så man måste ändå springa o kolla honom lite då o då för han far en del i sömnen me!!

men de kommer snart o bli bättre.. ska införskaffa en läragå stol som han kan sitta i medan man donar. =)

såå..nu har du fått svar på den frågan..nåt mer du vill skriva o fråga som du inte har en aning om???????????

o visste du att det oftast tar jättelång tid när man skriver långa inlägg? ibland skriver jag inte ens klart dom utan sparar o skriver senare när jag har tid igen..så jag sitter inte här o har de lugnt o skönt istället för o fixa i hemmet..jag sitter här när sonen ligger o busar eller sitter i knäet som sagt..å då tar de tid o skriva!

O i fortsättningen så svarar jag inte på såna här lustiga kommentarer! ska inte behöva försvara det jag skriver om min son..som jag själv nog ändå känner bäst!!






Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Jag hinner heller ingenting på dagarna, får dåligt samvete om jag lämnar honom ensam 3 min när han är vaken. Och när han sover kollar jag till honom hela tiden för att se att allt är bra ;)Bloggar oftast med honom bredvid också, i babysittern eller i famnen. Men han tröttnar ju på det rätt fort. Och alla barn är ju som sagt olika. Du får gärna prioritera att blogga framför att gå på toaletten (haha) så jag har nåt kul att läsa, kram!

2009-05-16 @ 10:59:41
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: erika

med all rätt prioriterar du egentid me de du vill städa o de kan vänta. de vitigaste e o ta hand o msig själv. typ blogga =)

2009-05-16 @ 11:01:42
Postat av: Linda

Men vilken jävla fjollpuppa. Hon kunde tydligen inte ens skriva som bloggadress utan valde att vara anonym när hon själv PÅPEKAR att hon har en blogg. Idioter finns det gott om. Bry dig inte om dom!

2009-05-16 @ 12:23:55
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: M.

Varför detta försvarstal..?! Jobbigt för dig att du inte kan länna din son ensam en sekund ens..vill inte tänka mig hur du kommer få det när han börjar krypa och faktiskt kommer förflytta sig.. Och isåfall kanske inte en gåstol är något för dig..Det går i en himla fart då!!

2009-05-17 @ 10:54:27
Postat av: emelie o elliott

till m: vadå gåstol kanske inte är nåt för mig? det är ju inte till mig..det är till sonen =) o jag tror definitivt att det är något o ha för honom faktiskt. han har redan fått testa sin kusins o han gillade den.. o de finns nåt som heter trösklar som gör att de inte kan ta sig var som helst..så ska jag till exempel hålla på i köket så kan han va i köket me mig o fara runt i stolen utan o komma till ett annat rum vilket jag tycker passar oss båda perfekt =) så de kommer nog att gå jättebra ska du se :)

2009-05-17 @ 12:12:09
Postat av: Anonym

det jag undrar är hur mammor i alla tider har hunnit med andra saker än sina barn. att inte kunna lämna sitt barn i tre minuter utan att få dåligt samvete, anser ni det vara normalt?

2009-05-17 @ 13:53:15
Postat av: Veronica - mamma till Denver

vilka människor det finns, det jag tror att folk lätt glömmer är att alla barn ÄR olika, och alla MAMMOR ÄR OLIKA! Jag har själv haft jättesvårt att få tiden över och att kunna göra saker som att gå på toaletten, duscha, städa osv. Vissa perioder går allt detta jättebra, men andra perioder måste man finnas till hands precis hela tiden. Alla fungerar olika, ingen annan har rätt att döma en... Och det här med att blogga, jag gör det också oftast med en plutt i knät alternativt får jag springa ifrån precis hela tiden och ett kort litet inlägg kan ta 30-40 min!

2009-05-17 @ 21:11:21
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback