packlista?


2010-11-04 @ 19:04:50
Denna listan skrev jag när jag va gravid me elliott. Sammanställde olika listor jag hittat på nätet och tog me de jag ansåg va viktigast.

Sist började jag att packa väskan runt den 20:e november (hade bf 13:e december då) men jag funderar redan nu på att sätta igång o packa väskan lite grann faktiskt.

Prylar papper med mera:

Legitimation
patientkort
mödravårdspapper om du kommer från annan mödravård än kvinnohälsan i linköping
Ultraljudspapper
blodgruppering
förlossningsplan
mynt till parkering
telefonkort
mobiltelefon
kamera
laddare


Till mamman:

morgonrock
innetofflor
bekväma kläder ( mysbyxor, tshirt)
Kläder att åka hem i
amningsbehå 2 st
amningskupor
stora bindor/nattbindor
trosor
sockar
läsk o ev godis
toalettväska med tandborste, tandkräm, hudkräm, schampo, duschcreme, deo med mera
tidningar
lypsyl

Till pappan:

ett ombyte med kläder
matlåda

Till bebis:

babyfilt
hjälmmössa
(tossor)
2-3 bodys i strl 50/56
strumpor
2 par byxor
långärmad kofta
en sparkdräkt för hemresan
blöjor ( man får 8 st under vistelsen på förlossning/bb)
Tvättlappar i frotte

Hemresan:

Babyskydd
mössa för hemresan
overall för hemresa

nån som tycker att jag missat nåt?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback