"STOR" familj?


2011-02-28 @ 14:38:14
ÄR de nån mer än jag som reagerar när de säger STOR FAMILJ om en familj med fyra barn? Jag gör't i alla fall. Såg på ett tv program förra veckan då sa programledaren flera gånger under programmets gång att familjen med fyra barn de handlade om var en STOR FAMILJ.

Kommer själv från en familj med fyra barn, men aldrig att jag sett oss som en stor familj för det. Nä, när jag hör ordet så tänker jag mer på familjer med typ 6-7 barn, om inte mer. Ungefär som de familjerna som är med i familjen annorlunda.

Visst, vet att jag hela tiden sagt att jag aldrig själv kommer vilja ha fyra barn, men det är för att jag vet hur tråkigt de va att alltid vara "en person"över.. Typ när man skulle åka bil o sånt. MEn för det är de ju ingen stor familj som sagt.
JAg har jämt tyckt att tre barn låtit bra! MEn som det är just nu så känns det som att två barn räcker när man ju har en av varje. Fast man ska väl aldrig säga aldrig iofs!

Vad tycker ni?






Kommentarer
Postat av: eva

jag håller nog inte med dig om de =)

jag tycker att stor familj räknas från 4 barn och uppåt ! alltså när man måste ha "specialbil" för att få plats med hela familjen då tycker jag den räknas som stor =)

men allt är ju relativt..klart att 4 barn är en mycket mindre familj än tex 8 barn!

allt bra annars ? kram kram

2011-02-28 @ 15:51:30
URL: http://fonmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback