Dags att ha sjukstuga AB igen?


2012-02-12 @ 21:21:20
Det verkar inte bättre än att det börjar bli sjukstuge dags här hemma igen. A har varit förkyld med hosta hela veckan. I fredags började Elliott och Leila bli förkylda med slemhosta. Idag har Leilas näsa inte gjort annat än att rinna.

Ikväll hade Leila lite feber..39,2 grader. Vi märkte dock ingenting på henne så- för hon sprang runt och lekte o busade och var nöjd. Det var sen när hon kom upp i min famn som jag kände att hon var såå varm!
OCh det som är dagisinskolningsdags imorgon igen. Men jag tror att om hon inte har feber så är det bara att gå- och har hon lite feber men verkar riktigt piggelin och glad och lekfull så får hon en zupp o sen får hon kanske gå ändå. För det är inget som smittar. Har antagligen med förkylningen att göra- eller att hon har en nionde tand som spruckit upp och växer ut.

Man märker ju ganska snabbt hur läget är imorgon bitti. Är ju inte så jag skickar iväg henne om hon har höög feber och är jättepipplig, gnällig och mammig. Då stannar vi ju såklart hemma och myser istället.
Men är hon som sagt pigg, glad och alert förutom pyttelite feber så kan det kanske bli dagis ändå. Det är ju bara fyra timmar det rör sig om i så fall.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback